Subprime
Sculpture, wood, paint, aluminium structure, pvc, 2011




Subprime

view of the ins­tal­lation, Parc de Maison Blanche, Mairie du 9ème arron­dis­sement, Mar­seille (Fr),
wood, paint, alu­minium structure, pvc, 700×1000×300 cm, 2011




Subprime

view of the ins­tal­lation, Parc de Maison Blanche, Mairie du 9ème arron­dis­sement, Mar­seille (Fr),
wood, paint, alu­minium structure, pvc, 700×1000×300 cm, 2011




Subprime

view of the ins­tal­lation, Parc de Maison Blanche, Mairie du 9ème arron­dis­sement, Mar­seille (Fr),
wood, paint, alu­minium structure, pvc, 700×1000×300 cm, 2011




SUBPRIME, Pavillon #1

transfer and ink on paper, 50×90 cm, 2011




SUBPRIME, Pavillon #2

transfer and ink on paper, 5090 cm, 2011




SUBPRIME, Pavillon #3

transfer and ink on paper, 50×90 cm, 2011




SUBPRIME

C-​​Print, 46.5×70 cm, 2011


Rea­lized in col­la­bo­ration with Colson Wood

At the time of testing construction as lasting value, the question arises what our society is still able to build. Subprime is a proposal that confuses insolvency and sculptural architectural disappearance. The property line lasts no more as a safe investment but appears instead as a perimeter of security confiscated from the visitor. Between deposit and savings, this construction invites to speculation about the mortgage of a living space. The deployment in space of PVC pipes as water recovery system, shapes the three-dimensional absence of an american home.

A l’heure de la mise à l’épreuve du bâti comme valeur pérenne, la question se pose de savoir ce qu’est encore capable de construire notre société. Sub­prime est une pro­po­sition sculp­turale qui confond insol­va­bilité et dis­pa­rition archi­tec­turale. Ce qui perdure ici, c’est la limite de pro­priété non plus comme valeur refuge mais au contraire péri­mètre de sécurité qui confisque au visiteur, le ter­ri­toire de l’habitat. Entre dépôt et épargne, la construction invite à la spé­cu­lation autour de l’hypothèque d’un espace vital. Le déploiement dans l’espace d’une gout­tière de PVC, système de récu­pé­ration des eaux, dessine en trois dimen­sions l’absence d’un pavillon américain.



∆ up